Rendszeres olvasók

2010. november 17., szerda

Tejfölös, sajtos tepsis csirke


















Hozzávalók:

Mennyiséget nem írok, úgyis attól függ, hogy hány személyre készítjük.

1. Szerintem csirkecombból a legjobb, de bármi más is felhasználható. A húst sózzuk, borsozzuk, kiolajozott tepsibe fektetjük, alufóliával lefedjük, és 200 fok körüli sütőbe tesszük úgy 30 percre. Ez alatt az idő alatt megpuhul. Ekkor levesszük róla a fóliát, és visszatoljuk a sütőbe, hogy piruljon is egy kicsit a hús.

2. Egy nagy doboz tejfölt elkeverünk egy sárgájával, és jó sok sajttal. Lehet 15-20 dkg.
Ezzel leöntjük a húst, mérsékeljük a sütőt, hogy nehogy megégjen a máz, és szép lassan készre, pirosra sütjük.

Párolt rizzsel és párolt vegyes zöldséggel tálalom.

A tepsiben maradt szaft isteni, kis tálban fel lehet tenni az ebéd mellé az asztalra, de ha szeretnénk vacsorára, vagy másnap kenyérrel tunkolni egy kicsit, akkor hagyjuk a tepsiben. De ha valakit zavar ez a kis mosatlan, nyugodtan szedje át egy kis tálkába.
Mindegy, az a lényeg, hogy nagyon finom.



2 megjegyzés:

  1. Egy régi Magyar Konyhában találtam ezt a receptet, csak abban volt fokhagyma is, úgyhogy a 80-as évektől készítem én is ezt a sajtos csirkét, nagyon finom ám!!!

    VálaszTörlés
  2. Már nem emlékszem, de lehetséges, hogy én is ott olvastam ezt a receptet, mert nem én találtam ki, az biztos.

    VálaszTörlés