Rendszeres olvasók

2011. május 8., vasárnap

Cserépben sült csülök

Aki ragaszkodik az egészséges táplálkozáshoz, annak nem feltétlenül ajánlatos csülköt fogyasztani, de aki nagyon finomat szeretne enni, ne hagyja ki a csülöksültet.






















2-3 órát is igénybe vehet, míg jól átsül, tehát akinek nincs elég ideje, ne kezdjen hozzá.

1.   Áztassuk be fél órára a római cserépedényt. Tepsiben is ugyanolyan jól megsüthető, de én szeretem a cserepet.

2.   A húst megmosom, a bőrét szárazra törlöm, mert úgy sül ropogósra. (Persze sülés közben már meg lehet locsolni a szafttal, hogy finom legyen. Már ha szereti valaki a ropogós sült bőrt.)

3.   A húsos részt bevagdalom, sózom, borsozom. Én a csontot ki szoktam szedni, és főzök belőle egy jó kis csontlevest. Nagyon finom leves van belőle.)

4.   A csülköt a cserépbe fektetem, dobok mellé 1 szem negyedekbe vágott hagymát, néhány gerezd fokhagymát, egy-két szál friss rozmaringot és kakukkfüvet.





5.   Lefedem, sütőbe tolom, egy ideig (kb. 1 óra) 200 fokon sütöm, majd leveszem a cserép tetejét, a sütőt kb. 150 fokra mérsékelem, és szépen lassan pirosra sütöm.




Bármilyen körettel, főzelékkel, salátával finom.


A maradékból (ha egyáltalán marad belőle) hideg vacsorát készítünk.
Felszeleteljük, körülrakjuk karikára vágott paprikával, paradicsommal, kígyóuborkával, cikkekre vágott bármilyen gyümölccsel (én körtével például nagyon szeretem). Teszünk mellé egy kettévágott "hét perces" főtt tojást. A nagypapám szerint hét perc után a sárgája már nem folyik, de még nem is főtt túl szilárdra. Szórunk mellé egy kis felkockázott feta sajtot. Készítünk hozzá egy nagy pohár házi szörpöt, és egy langyos nyári estén kiülünk a kertbe egy jó könyvvel, és a salátánkkal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése