Rendszeres olvasók

2011. március 12., szombat

Egyszerű savanyú krumplileves

Csak semmi flanc kérem. Tudom, hogy sokaknak egy kicsit snassz, de nekünk az egyik kedvencünk ez a leves.




















Hozzávalók:

- 4-5 közepes szem burgonya
- 3-4 db babérlevél
- 2 dl tejföl
- 1 evőkanál liszt
- 3-4 evőkanál olaj
- 1-2 mokkáskanál pirospaprika
- só
- 1 evőkanál 10 %-os ecet
- esetleg 1 mokkáskanál cukor


1.   A burgonyát meghámozom, felkarikázom (4-5 mm-es karikákra). Annyi vízben teszem fel főni, amennyi kétszeresen ellepi. Megsózom, beledobok néhány babérlevelet, és puhára főzöm.

2.   Amíg fő, elkészítem a rántást. Én a következő módon szoktam csinálni:
Forró olajba beledobom a lisztet, picit megpirítom, de ne barnuljon meg. Beleszórom a pirospaprikát, és elkeverem. Ebbe teszem a tejfölt. Csomómentesre keverem, és apránként hozzákeverek 2 dl vizet.

3.   Ha a krumpli puhára főtt, szűrőn át hozzáöntöm a rántást, és miután felfő, még 6-8 percig főzöm, vigyázva, hogy ki ne fusson.
Közben belekeverem az ecetet. Ha szükséges, utána sózom. Ha úgy érzem, hogy  egy picit lágyítani kell az ízét, akkor belekeverek egy mokkáskanálnyi cukrot. De nehogy édes legyen a leves! És ha nem érezzük szükségét, akkor el is maradhat.

Hogy hizlaló is legyen, nagyon friss, puha bélű, ropogós héjú kenyeret is együnk hozzá.

5 megjegyzés:

  1. Mifelénk babérleveles pityókaleves a neve ennek a finom,gyorsan elkészíthető ételnek.Nálunk a lányom és én szeretjük,az emberem a húst részesíti előnybe:)

    VálaszTörlés
  2. Nálunk az egész család szereti, de második fogásnak természetesen mindenképpen valamilyen húsételt kell főzni.

    VálaszTörlés
  3. Nálunk is nagy kedvenc ez a leves a Felvidéken :) én annyival szoktam megbolonditani, hogy teszek bele egy kis kaprot is , ahogy a nagymamámtól lestem el :) köszönöm a receptet, isteni :)

    VálaszTörlés
  4. Sziasztok én is szoktam kaprot tenni bele, Zsuzsi tudsz még pár receptet?

    VálaszTörlés
  5. Én is nagyon szeretem ma lesz itt az ideje hogy elkészitsem második fogás hozzá palacsinta lesz.

    VálaszTörlés