Rendszeres olvasók

2011. április 20., szerda

Tepsiben sült csirke tavaszi zöldségágyon

Ezt az ételt akkor szoktam készíteni, amikor már van újkrumpli, és korai zöldség.

Tepsis zöldséges csirke


Hozzávalók:

- egy egész csirke
- tetszés szerinti mennyiségű újkrumpli, tavaszi sárgarépa, petrezselyem
- 2 fej hagyma
- 1- 2 db vastag húsú paprika (Zöld és piros színű paprika nagyon hangulatos. Kaliforniai paprikából csak a pirosat szoktam használni, mert szerintem a sárga és a zöld szép ugyan, de ízetlen. Persze lehet, hogy ez csak az én véleményem)
- 1 dl félédes fehér bor (ezzel nagyon finomra karamellizálódik a zöldség)
- só
- bors
- szárnyas fűszerkeverék (ha nincs, akkor el is maradhat, de ezzel finomabb)
- olaj
- 1-2 ágacska rozmaring  (ha nincs friss, jó a szárított is)
- néhány ágacska kakukkfű (ha nincs friss, jó a szárított is)


1.   A sütőt előmelegítjük 180°C-ra.

2.   A csirkét két darabra vágjuk, sózzuk, borsozzuk, megszórjuk szárnyas fűszerkeverékkel, és serpenyőben, kevés olajon mindkét oldalán néhány percig elősütjük.

3.   Az újburgonyát megmossuk, a kisebb darabokat egészben hagyjuk, a nagyobbakat félbe vágjuk. Meghámozni nem kell.
A sárgarépát  és a petrezselymet megtisztítjuk, félbe vágjuk.
A hagymákat megmossuk, és héjastól negyedekbe vágjuk.
A paprikákat megmossuk, félbe, vagy ha nagyok, akkor negyedekbe vágjuk.

4.   Egy tepsit vékonyan kiolajozunk, beletesszük a zöldségeket, sózzuk, borsozzuk, megszórjuk ezt is egy pici szárnyas fűszerkeverékkel, hozzáadjuk a rozmaringot és a kakukkfüvet.  Megöntözzük a félédes fehérborral, és ezt az egészet összeforgatjuk, hogy a zöldségeket jól bevonják a fűszerek, a bor és az olaj.
Ráfektetjük a csirkéket, betoljuk a sütőbe, és 180 fokon 40-50 perc alatt megsütjük.
Az én sütőm nagyon gyorsan süt, természetesen mindenki igazodjon a sajátjához.
 

2 megjegyzés:

  1. Köszi. Én nagyon szeretem a köreteket együtt sütni a húsokkal. Idő- és energiatakarékos, és finoman összeérnek az ízek.

    VálaszTörlés