Rendszeres olvasók

2011. január 3., hétfő

Tejfölös csirke főtt tésztával

Finom, pikáns, igazi gyors étel.


Tejfölös csirke főtt tésztával



















Hozzávalók:

- 2 db csirkemell filé
- 2-3 dl tejföl (ízlés szerint használjuk, én szeretem kicsit több mártással készíteni)
- 1 csapott evőkanál liszt
- 2-3 evőkanál olaj
- 1 teáskanál mustár
- 1 gerezd fokhagyma
- só
- őrölt bors
- néhány csepp citromlé
- penne vagy szarvacska tészta, vagy bármilyen, amit szeretünk.
- 1 mokkáskanál cukor (erre nem biztos, hogy szükség lesz, de ha a mártást kicsit túl savanyúnak érezzük, akkor egy pici cukor lágyítja az ízét)

Én vokban szoktam csinálni, mert az sokkal kényelmesebb, mint bármilyen serpenyő.

1.   A csirkemellet csíkokra vágjuk. Olajat forrósítunk, ebbe tesszük a húst, és hirtelen fehéredésig sütjük. Sózzuk, borsozzuk, hozzáreszeljük, vagy törjük a fokhagymát, és mérsékelt lángon folytatjuk a hús sütését, amíg megpuhul. Ne süssük pirosra, mert akkor megkeményedik, és úgy nem olyan finom! Csak maradjon világos, puha és rugalmas.

2.   Amíg a hús sül, elkészítjük a habarást. A tejfölt simára keverjük a liszttel és a mustárral. 1-2 dl vízzel hígítjuk, és szűrőn át a húshoz öntjük. Néhány percig forraljuk, amíg picit krémszerűvé sűrűsödik. Közben néhány csepp citromlét csavarunk rá, és utána sózzuk.

3.   Főtt tésztát adunk hozzá.


1 megjegyzés:

  1. Nagyon finom kis leves,sok féle képpen főztem már,de ennek a legjobb az íze. Köszönöm ! Tisztelettel Kovácsné Marika

    VálaszTörlés